Banner Tasarımı

Tüm dünyadaki iş hacminin dijital ortama taşındığı bir gerçek. Artık arama motorlarında bulunur olmak eskisi kadar kolay değil. Bulunabilir olmanın en önemli ayağı da reklamlardır. Peki reklamlarda en dikkat çekici olan nedir? Şüphesiz ki görseller!

Dijital pazarlamadaki önemli başarı adımlarından birisi banner’lardor (reklam görselleri). Bannerlar bir web sitesinin içinde reklam olarak kullanılabileceği gibi, kendi sitenizde ürün promosyonlarını öne çıkarmak için de kullanılabilir.

Çeşitli Banner Örnekleri

Bannerlar sadece resim olabileceği gibi , üzerine yazı eklenmiş ve çeşitli animasyonlar ekleneerek zenginleştirilmiş şekilde de olabilirler. Özellikle üzerinde harekete geçirici cümlelerin olduğu bannerların %15 daha fazla tıklandığını biliyor muydunuz? İyi bir banner harekete geçirici özellikte olmalıdır ( call to action) yani ”beni dene” ,”satın al” ,”bu fırsat kaçmaz” gibi teşvik cümleleri her zaman dikkat çekmektedir.

Bir mağazaya girmeden önce gözünüze ilk çarpan şey mağazanın vitrinidir, bir elektronik ticaret sitesinde ise o virtrin banner’lardır. Vitrine ön planda görülmesi gerekenleri koyarlar ki insanlar mağazanın içini merak etsin ve girsin. Bu alışverişi cazip kılan bir özelliktir. Ürünün önce göze hitap etmesi gerekiyor. Bir siteye girdiğimizde bizde merak uyandıran sayfaları öneren renkli ve süslü reklamlara tıklama ihtiyacı hissediyoruz.

Biz Digicatech olarak banner tasarımında yalnızca estetik değil, verilmek istenen mesajı en iyi anlatan tasarımlar oluşturmaya özen gösteriyoruz. Tasarladığımız banner’ların temel özellikleri;

  • Firmanızın ve sitenizin özelliklerini en iyi şekilde yansıtmalı.
  • Web sitenin hızını etkilememeli.
  • Dikkat çekici olmalı.
  • Site tasarımı ile uyumlu olmalı.
  • Benzersiz olmalı.
  • Ürün ve hizmet hakkında detaylı bilgi vermeli.
  • Yalın olmalı ve detaya boğulmamalı.
  • Kullanılacağı ortama göre uygun boyutlarda olmalı
  • Etkileyici, Nöro-Pazarlama teknikleri ve renkler bilinçli bir şekilde kullanılmalı.