Landing Page (Varış Sayfası)

Varış sayfası genellikle online reklam üzerindeki veya pazarlama epostaları içerisindeki bir linke tıkladıktan sonra müşterinizi yönlendirildiğiniz tek veya bir kaç sayfadan oluşan mikro web siteleridir.

Varış sayfaları (Landing Page) belirli bir hedefe ve kitleye göre hazırlanmaktadır. Varı sayfasına yönlendirilen tüketici mutlaka bir aksiyonla karşılaşır. Bu aksiyon; form doldurmak, video reklam izlemek, bir açıklama okumak veya bir ürün satın almak gibi çok çeşitte olabilir. Aksiyonlardaki temel amaç bir geri dönüşüm sağlamaktır.

Varış sayfalarında (Landing Page) bir çok pazarlama tekniği kullanılabilir. En çok tercih edilen yöntem satış hunisi (Sales Funnel) olarak adlandırılan ve sayfanın en üstünden alta doğru ilerledikçe kullanıcıyı aksiyon almaya sürükleyen yöntemdir.

Landing Page oluşturmak için WordPress veya benzeri CMS (Content Management Systems) içerik yönetim sistemlerinden yararlanılabilir. Burada en önemli olan doğru stratejinin oluşturulması ve tasarımdır.

Başarılı Bir Varış Sayfasının Özellikleri

Doğru Tasarım ve İçerik

Tüketici, yönlendirildiği sayfada eğer yeterince hızlı ve dikkat çekici bir sayfayla karşılaşmazsa, ekranı anında kapatabilir ve bu tüketiciden geri dönüş almanız söz konusu olamaz. İçeriğin sayfa hızını etkilemeyecek şekilde optimize edilmesi çok önelidir. Seçilecek video, müzik gibi multimedya ortamlarının doğru belirlenmesi ve oluşturulması gerekebilir.

Doğru Strateji

Markanın veya işletmenin kurumsal kimliğine uygun değerleri ve satış stratejilerinin üzerine Sales Funnel , Neuro Marketing gibi psikolojik yönlendirmelerin eklenemesi ile ziyaretçilerin maksimum aksiyona yöneltilmesi sağlanmalıdır.

Reklam ve sayfa üzerindeki içeriğin bir bütün olması, reklamda verilen mesajın, varış sayfası üzerinde detaylandırılarak anlatılması ve kullanıcılara verilen mesajın sürekliliğinin sağlanması, sayfadan alınacak geri dönüşümlerin de artmasını sağlar.

Doğru başlıkların kullanılması ve mesajınızın çarpıcı bir şekilde verilmesi, ziyaretçilerinizin dikkatini çekmenizi sağlacaktır.

Eyleme çağrı ifadelerinizin tekrarlanmasında fayda vardır. Kullanıcıları belli bölümlerde yakalayarak, onları tekrar tekrar eyleme geçmeye yönlendirmek geri dönüşüm oranlarında artış sağlayacak bir diğer unsurdur.

Bunların yanı sıra yetkinliğinizi belgeleyen sertififkaların gösterilmesi, müşterilerinizin yorumlarına varış sayfası üzerinde yer verilmesi, ziyaretçiden gereksiz özel bilgilerinin istenmemesi güven duygusu uyandırarak aksiyona yönelmesinde katkı sağlayacaktır.

Analiz

Google Analytics, Yandex metrica, Matomo , Hotjar gibi ürünler kullanılarak sayfanın geri dönüşüm oranları mutlaka takip edilmelidir. Gelen tüketicinin sayfada kaç dakika kaldığı hangi noktada sayfayı terk ettiği özenle incelenmeli ve bu şekilde gereken noktalarda iyileştirmeler yapılmalıdır.

Landing Page’ ler işletmenin veya markanın ana web sitesinden ayrı düşünülmelidir. Reklamın ana web sitesine yönlendirilmesi geri dönüşüm oranlarını düşük tutacaktır. Reklamların mutlaka özel tasarlanmış varış sayfasına aktarılması bu oranı yükseltecektir.