SEO Danışmanlığı

Dijital dünya çok kalabalık bir yer. Dijital dünyada var olmak ve görünür olmak ayrı bir uzmanlık çalışması gerektirmektedir. Belki yaşadığınız ülkede , belki dünya üzerinde sizinle aynı işi yapan yüzlerce ve hatta binlerce işletme olabilir.

Internet kullanıcıları hep aciliyeti olan kişilerdir. Zaman onlar için çok önemlidir.Bir an önce aradıklarına ulaşmak ve işlerini görmek amacındadırlar. Siz de öyle değil misiniz?

Internet üzerindeki kullanıcılara erişebilmek , onlara kendinizi, hizmetlerinizi tanıtabilmek için SEO (Search Engine Optimization) adı verilen sistematik çalışmalardan yararlanılmaktadır.

Şunu belirtmekte fayda var; Türkçeye “Arama Motoru Optimizasyonu” olarak çevirebileceğimiz SEO kavramı, sihirli bir değnek değildir. Bir dokunuşla sizi dünyaya tanıtamaz. Tanınmanız için bir çok sistematik çalışmanın firma türü ve yapısına göre uygulanması gereklidir.

Bir işletmenin mutlaka arama motorlarında ön sıralarda çıkma garantisi gibi durum söz konusu değildir. Arama motoru sıralamaları belirli kriterlere göre otomatik olarak oluşur. Siz ancak belirli çalışmalar yaparak bu mekanizmanın dikkatini çekmeye , ben de buradayım demeye çalışırsınız.

Arama motorlarında ilk sıralarda yer almak , faaliyetinize göre değişiklik göstermektedir. Örneğin bir kargo-kurye firması iseniz çok bir şey yapmanıza gerek yoktur. İnsanlar zaten sizi arama motorlarından adınızla bulacak ve gönderilerini takip edecektir. Ancak bir restoran iseniz ve “Döner” sözcüğü ile ilk sıralarda görünmek istiyorsanız on binlerce restoran arasında bu olasılık çok çok düşüktür. O halde neler yapabiliriz ve kendimizi dijital dünyada görünür kılabiliriz?

İşte bu sorulara cevap bulmak için yapılan analiz çalışmaları, stratejik uygulamalar ve sonuçların ölçümlenmesi çalışmaları SEO kavramının temellerini oluşturur.