Sosyal Medya Yönetimi

Sosyal medya yönetimi, günümüzde en etkili pazarlama yöntemlerinden birisi olarak kabul edilmektedir. Peki nedir bu sosyal medya yönetimi ? Sosyal medya yönetimi, sosyal medya sayfa ve hesaplarının nasıl kullanılması gerektiğini, bu süreçte hangi yolların izleneceğini, acil durumlarda hangi yöntemlerin kullanılacağını, marka yönetiminin nasıl yapılması gerektiğini ve tüm bunların koordineli bir şekilde yönetilmesi gibi tüm durumlara verilen genel addır.

Designed by macrovector / Freepik

Sosyal medya yönetimi birden fazla kategoriden oluşmaktadır;

Hedef Kitle Belirleme

Ürün veya hizmetlerinizi kullanacak olan kitlenin belirlenmesi ve bu kitlenin tercihleri, davranışlarını belirleme çalışmalarıdır.

Hedefteki kitlenizin yaş aralığını, cinsiyetini, ilgi alanlarını ve nelerden hoşlandıklarını bilmeniz büyük bir avantaj sağlayacaktır. Hatta basit anketler yaparak ayrıntılı bilgiler de edinebilirsiniz. Böylelikle sosyal medya paylaşımlarınızla hedef kitlenizin ilgisini daha çok çeken gönderiler paylaşabilirsiniz. Hedef kitlenize özel günlerde hediye indirimler ve kuponlar gönderebilirsiniz.

İçerik Yönetimi

Hedef kitlenizi belirledikten sonra , bu kitleye uygun yapılan sosyal medya üzerinden içerik üretme çalışmalarıdır. İlgi alanlarına göre yazılar, resimli paylaşımlar , kampanyalar ile kitlenizi ürün ve hizmetlerinize yönlendirme işlemidir.

Rakip Analizi

Sosyal Medya Yönetiminin bir diğer unsuru olan rakip analizi, rekabet açısından çok önemlidir. Rakiplerinizin güncel hareketlerini takip ederek, onların gönderilerinden daha baskın içerikler paylaşmalısınız. Sosyal Medyanızı her zaman rakiplerinizden daha aktif kullanmalı ve bunları doğru içeriklerle desteklemelisiniz.

Reklam Yönetimi

Sosyal medya yönetiminin en önemli unsurlarından biridir. Reklam yönetimi çok fazla uzamanlık gerektiren bir işlemdir. Zira iyi yönetilemeyen bir reklam, bütçenizin büyük bir kısmının boşa gitmesine neden olacaktır. Reklam verilecek medya seçiminden , hangi kitleye, ne kadar sıklıkla, hangi formatlarda, hangi lokasyonlarda gösterileceği uzun süreli bir çalışma ve uzmanlık gerektirmektedir.

Analiz

Sosyal medya yönetiminin son aşaması ise raporlr ve analizlerdir. Günlük raporlar edinebileceğiniz gibi bu raporlar üzerinden yeni stratejiler oluşturulması ve uygulanması çalışmalarıdır. Yapılan tüm çalışmalarının hedefe ne kadar yaklaştığı, satışa ne kadarının döndüğü ölçümlenmesi geren en hassas konudur. Biliyoruz ki “Ölçümleyemediğimiz şeyi yönetemeyiz de.”

Sosyal medya yönetiminin faydalarını şöyle özetleyebiliriz:

  • Daha fazla bir kitleye ulaşılır.
  • Yapılan reklamlar sayesinde markalar daha fazla tanınma şansı yakalar.
  • Doğru içerik yönetimiyle sayfalar daha kaliteli içeriğe sahip olur.
  • Ulaşılan kitle sayesinde kazanç artışı olur